marți, 17 iulie 2012

ÎN IUREŞ

Fie toamnă, iarnă, primavară sau vară, ea aleargă cu picioarele-i zvelte.
E îmbrâncită de maşini, de coate, de stofe si de braţe, dar trece prin ele.
În dimineaţa asta cardiograma mea este sub orice critică.
Mi-o spune un halat alb. Îmi arată nişte curbe; ascuţite; 
Dar eu sunt atent la şoapele unor alte halate albe şi la tocuri cui.
Ce-mi povesteşte? Ceea ce aşteptam, va sosi pe neaşteptate,
Iar ce va aduce ştim; e un pustiu de bine.
Aud din ce în ce mai tare un concert, care anunţă ceva.
Anunţă parcă o intrare; o livrare; o fi a mea?
Dacă te uiţi mai atent la poem, 
Vezi ca e un vârtej; vârtejul meu.
Marginile in iureş se invârt;
În jurul mijlocului; axei sale;
Din ce în ce mai repede
Cuvinele se amesatecă.
Unele se pierd in haos;
Ca nişte bule de aer.
Tocuri cui pe scari;
Poate ca nu urcă!!!..
Aici, la ultim etaj,
Unde e balcon...
Şi o floare, alba.
Toţi sunt în alb.
S-au vorbit; toţi.
Zâmbesc strâmb.
Eu sau ei? Toţi!
Mai contează?
Tristetea fumegă;
In departare;
Mă priveşte.
Vara? Nu!!!
Nu va fi vara!
Făra voia mea,
Vara nu ma duc!
Nicăieri.
Totuşi  îs curios;
Unde m-ar fi dus?
Acolo, undeva?
E o singură dată?
Mă voi întoarce?
Să mă ascund?
Larmă mare;
Parcă ploua şi
În zapaceală,
Nu m-a găsit.
M-a pierdut.
De data asta am trecut neobservat; am fost un nimeni!!!
~ Ionel ~

***
Il mio vortice

O in autunno, inverno, primavera o estate, corre con le gambe sottili.
Esso ha spinto le auto, i gomiti, il tessuto e le braccia, ma attraverso di loro.
Questa mattina il mio cardiogramma in qualsiasi critica.
Dice un camice bianco. Mi mostra alcune curve, taglienti;
Ma io sono a conoscenza di şoapele di altri camici bianchi e tacchi a spillo.
Che mi dice? Quello che mi aspettavo, arriverà inaspettatamente
E si sa, è un deserto bene.
Sento il concerto sempre più forte, annunciando qualcosa.
Sapere se una voce, la consegna, una miniera d'essere?
Se guardate più da vicino la poesia,
Guarda che è un vortice, la mia deriva.
Bordi in gara ruotano;
Intorno alla metà, il suo asse;
Sempre più veloce
Mescolare parole.
Alcuni si perdono nel caos;
Come bolle.
Tacchi sulle scale;
Non è possibile salire! ..
Qui, al piano superiore
Dov'è il balcone ...
E un fiore, bianco.
Tutti sono in bianco.
Hanno parlato, tutti.
Crooked sorriso.
Me o lei? Tutti!
Ha davvero importanza?
Tristezza fumante;
In lontananza;
Sono preoccupato.
Estate? No!
Ci sarà estate!
Il mio malincuore,
In estate vado!
Da nessuna parte.
Devono comunque curioso;
Dove dovrei andare?
Là fuori?
E 'un momento?
Torno?
Per nascondere?
Grande clamore;
Se piove e
Nella foschia,
E mi ha trovato.
Ho perso.

Questa volta ho passata inosservata;

~ Ionel ~

2 comentarii:

  1. Fii linistita Eli! E imaginatie, e o punere-n scena. Oare asa va fi? Vom avea asemenea stari? Deci un exercitiu de imaginatie. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere