joi, 25 octombrie 2012

ULTIMUL ŢIPĂT


Sunete oribile, dedublate;
de cealaltă parte a geamului:
ameninţau, blestemau, denunţau.

Spuneau ceva întregii lumi:
se plângeau, se risipeau în hohote.

Suflet sfâsiat de ţipat,
torturat între pereţi de piatră,
în trup mutilat,
de cealaltă parte a geamului.

Atât a rămas din viaţa visului
şi nimeni nu alungă coşmarul;
Singur cu gemetele lui.
Ba nu!  Este o umbra impasibila,
Rigidă, atentă, cu buze strânse cu îndărătnicie de sectant:
- Gemi !... Bea!... Rabdă!....
Răbdarea-i de la Dumnezeu!
Buzele arse nu găsesc picatura de apă in cuvinte.

Fundul prăpastiei, cufundată-n noapte:
cu frig, tacere si piatră.
În stânga se bolborosesc nişte aiureli;
în dreapta două cioturi însângerate :
….Ignaţiu de Loyola avea picioarele schilodite,
dar, ce om a fost ! Ignaţiu de Loyola..

Se auzi lamentându-se şi închise ochii:
dupa pleoape vede albastrul cerului şi al mării.

Abia daca a apucat să sarute buzele,
pe care vroia să le sărute.

Abia a aflat dulceaţa, că s-a înecat în amar.

Mai vede odaia lui de lucru :
ore şi ani în şir la piramida lui, tainică
şi când credea că a atins culmile, totul s-a năruit.

Aude gura unei ţigănci:
“Teme-te de un sărut sub clar de lună!
S-a adeverit. Oftatul vine fără a-l simţi.

Ce şopteşte umbra? Cu sfinţii odihneşte?
sau Domnul a răbdat, că răbdarea-i de la Dumnezeu?
sau altceva?
Linişte. Ochii infundaţi în orbite, privind înauntru
Şi buze-ncremenite în cuvinte amare , de mustrare.

Am dorit fericirea, dar n-am avut-o,
am avut viaţă, dar mi-a fost luată,
am avut tinereţe, dar mi-a fost călcata-n picioare.

Afara vrăbiile ciripeau tot mai tare,
pe cer se lărgea o dimineaţă palida,
roata vieţii se rotea.

Oraşul se pregătea pentru o mare sărbătoare.

~ Creţu Ionel ~ 22 oct. 2012 ~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu