joi, 25 octombrie 2012

MAREA HOINĂREALĂ




Marea hoinareală s-a prins in laţ,
ţaruş zdravăn,
bine-nfipt în cerc cu limite,
unde se văd deodată.

Lenevia mea durează de prea mult timp,
asupra mea simţind acum povara intregii lumi.

Aştept să se deschida un teatru,
să-mi iau ramas bun de la toţi,
de la barbari.

Marea operă? Cui prodest?
Ce sa mai refaci din ce-i făcut?
Poate o mască, cu ce aduni din jur,
material ordinar.

Ce dorinţe să mai satisfaci?
Poate ca a da poporului intrarea liberă,
trei zile! Ba nu! În fiecare zi a fiecarei săptămâni.
Această credinţă mi-a mai ramas;
ea mă ajută; timpul zboară.

E necesar ca fiecare să se găsească,
să fie pregătit să oprească marea hoinareală.
Să-şi ocupe locul lui,
si asta cu toate forţele,
când va veni ceasul.

Eu nu voi lipsi.
Barbarii vor fi mulţumiţi.
În cercul cu ţărus mă duc să lucrez ;
desigur  de data aceasta este ceva mai greu,
din ce în ce mai greu pentru mine,
decât altă dată.

Dar tu, sărmanul meu prieten,
ce povară porţi!
Ce efort îţi cere rezistenţa! Ah, şi tu o ştii….!
Fie ca totul să fie propice operei tale!

~ Cretu Ionel ~ 25 octombrie 2012 ~ 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu