joi, 20 decembrie 2012

GÂND CĂLĂTOR


Maşina merge de-a lungul şoselei pustii,
în noaptea care pleacă din albeaţa perfectă,
marcând contrastul singurătăţii;
tinnitus prelung şi constant.

Toate maşinile au trecut, nu le mai văd,
s-au terminat în timp,
odată cu poveştile lor, singurătăţi paralele.

Jazzul, în surdină, la radio casetofon, îmi conjugă însingurarea ca o anestezie a gândurilor.

Arar şi ritmic, stâlpi de lumină,
aruncă în goană, halouri de strălucire galbenă,
ca o raceală de trezire
şi-mi conştientizează, involuntar, mecanica tălpilor umede,
temperând o simbioză perfectă om-maşină.

Ceva, în interior, stăruie: trebuie s-ajung!
Caut, mijind, o rază de lumină în acest întuneric.

Mă baricadez într-o bulă transparentă
şi mă las pe mâna inerţiei, abandonându-mă virtuţii ei.

Singur cu mine, gânduri răzleţe, apar şi dispar, ca stâlpii de lumină.
Unul se interpune mereu (nu ştiu cum s-a strecurat?..., dar e tenace!):
fiecare avem de plătit un prêţ;
Când eşti singur te închipui închis în sine, 
te crezi puternic, în siguranţă.
Nu împarţi nimic cu nimeni: călătorii, sentimente, bani, poveşti.

Poveste de adormit singuratatea:
vei face bilanţul şi vei fi propriul tău critic, propriul tău acuzator,
dar ce mai conteaza, atunci? 

Povestea a fost scrisa: 
o poveste şi înainte de a ne naşte, 
o poveste şi când murim.
Întuneric acolo, întuneric dincolo!

Viaţa: un interval între o veşnicie de întuneric şi alta,
iar noi, apariţii de scenă, 
într-un spectacol cu lumini , culori, orchestră şi aplauze;

Un spectacol, un imens circ! 
Cu un star în mijloc, adică eu.
De ce?....... Nu e bine asa ?

~ Cretu Ionel ~ 21 decembrie 2012 ~

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu